سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انگشتر در نجف در کربلا چند است؟

شهر کربلا به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز مذهبی جهان و مقصد زیارتی بسیاری از مسلمانان اهمیت زیادی دارد. این شهر با داشتن حرم مطهر امام حسین (ع) محلی است که هر ساله میزبان میلیون‌ها زائر و مسافر از سراسر جهان می‌شود. در این مقاله، به بررسی قیمت انگشترها در داخل کربلا و نقش آن‌ها در بازار زیارتی این شهر می‌پردازیم.

 

قیمت انگشتر در کربلا

قیمت انگشتر در کربلا باید متناسب با وزن و نوع انگشتر باشد. در ابتدا پیشنهاد می‌کنیم که جهت مشاهده قیمت انگشتر در کربلا به لینک داده شده رجوع کنید تا همین اول با قیمت حدودی آن‌ها آشنا شوید.

 

قیمت نقره بصورت کلی در جهان قیمتی ثابت دارد. اما میزان اجرت رکاب انگشتر و میزان تقاضا در هر کشور سبب تغییر قیمت انگشتر در کربلا و سایر کشورها شده است. باید توجه داشت که قیمت سنگ در کربلا کمی ارزان‌تر نسبت به ایران است. قیمت حدودی یک نگین به ابعاد 1.5 سانتیمتر در کربلا حدود یک دینار (34 هزار تومان) است. این در حالی است که قیمت همان سنگ در ایران حداقل حدود 70 هزار تومان است. در نتیجه می‌توان نتیجه گرفت که قیمت انگشتر در کربلا کمی ارزان‌تر نسبت به ایران است. اما طرح‌های انگشتر در کربلا به زیبایی انگشترهای ایرانی نیستند. از این رو زیبایی و هنر انگشتر ایرانی این خلاء قیمتی را به خوبی پوشش می‌دهد. در ادامه در مورد قیمت انگشتر حدید و عقیق یمنی نیز به بررسی خواهیم پرداخت.

بازار انگشترها در مشهد از جمله اجزای مهم بازارهای زیارتی این شهر است. انگشترهای حدید صینی با طرح‌ها و نقوش‌های مختلف در این بازارها به فروش می‌رسند. این انگشترها به‌عنوان هدایایی محبوب برای زائران و مسافرانی که به حرم مطهر امام رضا (ع) سفر می‌کنند، دارای اهمیت ویژه‌ای هستند.

 

اما بصورت کلی می‌توان بیان کرد که قیمت انگشتر حدید مردانه نقره در مشهد از حدود 800 هزار تومان شروع می‌شود. این در حالی است که قیمت انگشتر حدید زنانه نقره در مشهد نیز از 500 هزار تومان به بالا می‌باشد. مهم‌ترین عامل در قیمت انگشترهای حدید در مشهد مربوط به وزن نقره محصول است. غالبا هر مقدار که وزن نقره انگشتر بیشتر باشد، قیمت کل انگشتر نیز بیشتر خواهد شد. همچنین عواملی همچون دست ساز یا ماشینی بودن رکاب انگشتر، در قیمت انگشتر حدید در مشهد تاثیرگذار خواهد بود، اما به طور کلی خود سنگ حدید قیمت بالایی ندارد و انواع مختلف آن تفاوت قیمت زیادی را دارا نمی‌باشند.