سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی سنگهایی که نور از آنها رد میشود

سنگ‌های مختلفی در جهان وجود دارند که نور از آن‌ها رد می‌شود. یاقوت، زمرد، زبرجد، برخی از عقیق‌ها، توپاز، آمیتیست و ... از جمله سنگ‌هایی هستند که نور از آن‌ها عبور می‌کند. این امر می‌تواند به عنوان یک مزیت مطرح شود؛ زیرا کارشناسان تحت نور می‌توانند بافت و داخل سنگ را به خوبی مشاهده کنند. در این مقاله به طور کلی در مورد انواع سنگ‌هایی که نور از آن‌ها عبور می‌کند، صحبت خواهیم کرد. تا انتها همراه ما باشید...

 

شناخت انواع سنگی که نور از آن رد می‌شود:

 

سنگ‌هایی که نور از آن‌ها عبور می‌کند به عنوان "سنگ‌های نفیس شفاف" شناخته می‌شوند. این سنگ‌ها به دلیل شفافیت خود و امکان عبور نور، دارای براقیت و درخشندگی خاصی هستند. انواع مختلفی از این سنگ‌ها وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فردی دارند. به عنوان مثال:

 

عقیق: سنگ عقیق یکی از انواع سنگ‌هایی است که نور به راحتی از آن عبور می‌کند. علاوه بر این، سنگ عقیق یمنی همچنین یکی از سنگ‌هایی است که نور به راحتی از آن عبور می‌کند. البته، برخی از انواع عقیق مانند عقیق مشکی و باباقوری نور را از خود عبور نمی‌دهند. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده تصاویر و قیمت انگشتر عقیق سیاه مردانه و زنانه، می‌توانید به لینک مربوطه مراجعه کرده و جزئیات را بیشتر ببینید. همچنین، برای مشاهده عبور نور از سنگ عقیق یمنی و در صورت تمایل برای بررسی قیمت انگشتر عقیق یمنی، می‌توانید بر روی کلمه "قیمت انگشتر عقیق یمنی زنانه اصلی" کلیک کنید.

1. الماس: الماس یکی از سخت‌ترین مواد طبیعی است و دارای اشکال و رنگ‌های مختلفی می‌باشد. انواع مختلفی از الماس وجود دارد از جمله الماس شفاف و الماس رنگی.

 

2. زمرد: زمرد یکی از گران‌بها ترین سنگ‌های قیمتی است که رنگ سبزی شفاف دارد.

 

3. یاقوت: یاقوت سنگی شفاف با رنگ‌های متنوع از قرمز تا آبی دارد.

 

4. آکوامارین: این سنگ از خانواده بریل اسپار، رنگ آبی شفاف دارد و به نوعی زیبایی آب دریا را به یاد می‌آورد.

 

5. توپاز: توپاز سنگی است که در رنگ‌های مختلفی شفافیت دارد، از جمله سفید، آبی و زرد.

 

6. کوارتز: کوارتز نیز گروهی از سنگ‌های شفاف هستند که در رنگ‌ها و الگوهای مختلفی به دست می‌آیند. به عنوان مثال، کریستال کوارتز، آماتیست و سیترین از نمونه‌هایی هستند که به این دسته تعلق دارند.

 

همه این سنگ‌های نفیس شفاف به دلیل شفافیت و درخشندگی‌شان، در تزیینات، جواهرسازی و صنایع زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته لازم به ذکر است که سنگ فیروزه از سنگ‌های مات بوده و نور به هیچ عنوان از آن عبور نمی‌کند. برای مشاهده تصاویر انگشتر فیروزه و خرید انگشتر فیروزه مردانه با قیمت مناسب، بر روی متنی که با رنگ دیگر مشخص شده ضربه بزنید.